Câteva planuri pentru luna iulie

S-a terminat cu taberele și de acum începe vacanța cu adevărat din punctul meu de vedere (evident, pentru copii vacanța a însemnat și până acum, dar deh…mamele nu au stare până nu văd puii acasă, în cuib 😛 ). Am câteva planuri pentru ei și pentru noi, dar încă nu le-am discutat decât cu soțul meu.

1.Drumeție pe munte

Din pură întâmplare, am găsit pe o rețea de socializare un grup care face drumeții pe munte în fiecare week-end. E ceva ce nu am mai făcut de ani buni, în niciun caz cu cei mici și tare aș vrea să mergem și noi. Traseele alese sunt pe grade de dificultate variate și organizatorii specifică de fiecare dată care este vârsta minima acceptată, traseul de urmat, necesarul pe care trebuie să îl aibă orice participant.

Unul dintre trasee mi-a atras atenția pentru că l-am făcut pe vremea când eram în clasa a IX-a, cu un grup de prieteni și știu că nu e dificil deloc. Cred ca le-ar fi pe plac și celor mici. Soțul a fost de acord, acum mai rămâne să se urnească pentru că el nu e genul care să meargă după un plan. Mai exact, degeaba fac eu planuri pentru că la el mereu apare ceva și totul se duce pe apa sâmbetei. Sincer, tare aș pleca doar eu cu cei mici, dar îl cunosc suficient de bine încât să știu că s-ar supăra crezând că este exclus, cu toate că de multe ori ratăm diverse excursii din cauza lui.

2. Concediu la munte

Cei care mă cunosc știu prea bine că nu sunt fan al mării, ci al muntelui. Din punctul meu de vedere, la mare nu ai ce face decât să stai pe plajă și să te plictisești de moarte. La munte ai ce face mereu…fie vizitezi ceva, fie urci pe munte. Da, ai ce vizita și la mare, dar nu chiar așa de multe locuri.

Căutând ceva pe net, am găsit o discuție pe un forum despre cazare pe Transalpina. Am fost de doua ori pe Transalpina, dar nu am avut timp să ne oprim, darmite să ne cazăm acolo. Cred că o vacanță pe acolo nu ar fi rea deloc dacă luăm în calcul ce caniculă se anunță la noi în zonă pe perioada verii.

(free image wikipedia)

(free image wikimedia commons)

(free image wikimedia commons)

Vă plac imaginile? Și mie!

Acum 3 ani am fost într-un concediu aparte și am călătorit prin țară cu mașina. Ne opream unde aveam chef, unde găseam cazare. A fost una dintre cele mai frumoase experiențe din viață. Din păcate, pe Transalpina am prins ceață multă, dar culmea și zăpadă, deși era luna august.

Îmi aduc aminte că urcasem cu mașina la plimbare pe Transalpina din locul unde eram cazați la acea vreme. Pe măsură ce urcam, descopeream inclusiv zone cu zăpadă. Nu aveam habar că existau vile, hoteluri, pensiuni în zonă altfel ne cazam acolo de la bun inceput. Ce mi-a plăcut enorm a fost faptul că erau mulți tineri, familii, prieteni. Unii se dădeau cu skateboard-ul pe șosea, alții erau cu bicicletele. Cei mai mulți își lăsau mașinile într-o parcare și mergeau pe jos ca să se plimbe. Era o atmosferă de vacanță care îmi aducea aminte cumva de taberele din copilăria mea, de acea relaxare și liniște specifică unei zone în care se află iubitori ai muntelui dornici să se bucure de natură și de ceea ce oferă ea.

3. Înot, cursuri estivale și parc

Acestea sunt de la sine înțelese așa că nu cred că cineva le ratează pe perioada verii. Am ezitat dacă să luam piscină, să construim una ori ba pentru că nu știam ce vom face, dacă mai stăm aici în vara aceasta. Până una alta, clar trebuie să facem un abonament la o piscină (și curs de înot pentru că nu am ajuns nici în ziua de azi la așa ceva!).

Cursurile la care mă gândesc se referă la ceea ce își doresc cei mici. Voi reveni cu un articol într-o altă zi pentru că este mult de scris. Fiecare are alte idei, evident!

Parcurile nu vor lipsi din vacanța aceasta. Le place să se joace. Mai mult ca sigur vom traversa orașul pentru a ajunge în Herăstrău. Din punctul meu de vedere, este singurul care are copaci ce țin soarele la distanță și răcoarea e mai mult decât binevenită. Avem aer condiționat acasă, dar răcoarea dintr-un parc nu se compară cu nimic la drept vorbind!

Voi ce planuri aveți pentru vara aceasta?

Despre Antoaneta 2257 de articole
Imi place sa scriu, sa citesc. Invat sa ma bucur de viata.

23 de comentarii publicate

1. Pe Transalpina vreau si eu sa ajung in august. Transfagarasanul l-am facut de foarte multe ori, dar am inteles ca Transalpina este mai frumos.

2. Noi trebuie să mergem la mare. 😉 Lucas adoră apa si Roxi, bronzul. In august o să mergem. Deja am avut două escapade la munte ( nu suficiente, după mine) și de acum încolo, liber la piscină când avem timp. Probabil o sa alegem un traseu să vizitam când ne întoarcem de la mare. Vacanță frumoasă! 💝

3. Sunt fana a marii, dar nu spun nu si unei vacante la munte. De ani de zile visez sa mergem intr-o vacanta sa vad toata tara, sa ne cazam unde apucam si sa vedem ce vrem.

4. Mie imi place si la munte, dar si la mare. Imi place la nebunie sa ma balacesc iar de cand am invatat sa ma scufund putin, am si mai mare chef de apa! 🙂
    Muntele oricum arem ai multe de oferit…de la aerul proaspat, pana la acele peisaje minunate si unice! 🙂
    SPor si vacante frumoase!

5. Doamne ce imagini superbe! Avem o tara minunata si cu atatea locuri de vizitat! Foarte tare ideea cu drumetiile pe munte pe mai multe grade de dificultate 😛 Vacanta minunata va doresc! :* :* :*

6. Foarte interesant programul tau. Drumetiile pe munte si mersul la munte in statiunile montane sunt foarte relaxante. Imi place cum ai explicat.
    Dar cred ca si la mare e foarte tare, super fun.

7. Eu sunt mai mult cu muntele. Imi place mult sa ma aflu in natura, langa verdeata si mirosul ala de verde. Cu marea, mai putin ^_^
    Am cateva planuri vara asta, si sper sa bifez barem jumatate din ele.
    Spor la distractie, relaxare si zile frumoase!

8. Ce planuri frumoase! M-am hotarat ca la finalul verii sa fac si eu un articol cu activitatile pe care le-am facut in aer liber cu cel mic, pe unde am fost… desi concediul nostru efectiv va fi abia in noiembrie: o croaziera de o saptamana pe Marea Mediterana! 🙂

9. Doar ce m-am intors saptamana trecuta dintr-o escapada la munte, am facut un traseu montan. Primul meu traseu: am „escaladat” Varful Moldoveanu! Ca tot vorbeai de trasee montane, daca aveti putina experienta si conditie fizica, vi-l recomand!

10. Si eu planuiesc cel putin o excursie la munte vara asta insa mi-e tare greu sa gasesc un weekend in care sa nu am treaba si in care sa nu ploua :(.

11. Pe Transalpina vă puteţi caza la Obîrşia Lotrului, la căsuţe sau la Rînca la hotel, motel,pensiune .
    Distracţie şi odihnă plăcute!

Parerea ta/Your opinion

Translate into your language »
Page generated in 0,680 seconds. Stats plugin by www.blog.ca
error: Content is protected !!