Recenzie carte: Agentia de parinti de David Baddiel

Poate va amintiti ca povesteam la un moment dat despre cartea “Controller-ul de oameni” de la Editura Gama. Andrei a citit cartea si si-a dorit enorm sa citeasca si Agentia de parinti de David Baddiel. Noi am primit cadou aceasta carte de la Libris (multumim frumos, Silvana!) si pustiul meu s-a bucurat mult ca o poate citi asa repede. Este primul an cand Andrei citeste multe carti (in total, din septembrie incoace a citit 10 carti) ceea ce m-a bucurat mult. Unele au fost cumparate din librarii online, altele prin intermediul scolii, iar cateva au fost primite pentru recenzie.

Despre cartea “Agentia de parinti” de David Baddiel

Titlu: Agentia de parinti/The Parent Agency

Autor: David Baddiel

Barry Bennet este un baiat de 9 ani care isi uraste numele, iubeste tot ce tine de James Bond si Lionel Messi, este gelos pe surorile lui gemene care primesc toata atentia parintilor spre supararea pustiului. Dar partea buna este ca el reuseste cumva sa deschida un portal (vorbele lui Andrei, nu ale mele) si i se ofera sansa de a isi alege parintii potriviti. Evident ca lucrurile nu sunt asa de simple si usoare, iar Barry descopera ca fiecare familie pe care o alege, desi aparent perfecta pentru dorintele lui, nu reprezinta exact ce isi dorea el. Presiunea apare prin faptul ca totul trebuie ales inainte sa implineasca 10 ani altfel nu mai poate face nimic.

Parerea mea ca parinte

Cred ca aceasta carte ar fi trebuit citita mai degraba de Daria decat de Andrei si va spun imediat si motivul. Spre deosebire de Daria, Andrei este incantat de parinti, de familie si nu comenteaza ca se satura daca e certat, ca nu ii convine ceva ori ca si-ar dori sa nu aiba o sora de cate ori apar frustrari. Ati inteles ideea, nu? In fine, el e cel care a citit cartea si s-a distrat de minune descoperind personalitatea si peripetiile lui Barry.

Ca si in cealalta carte, gasiti multe clisee, multe personaje tipice asa ca nimic nu pare iesit din comun. Partea buna este ca toti copiii se identifica usor cu personajele si banuiesc ca acesta este secretul succesului cunoscut de autor (este cartea lui de debut din ceea ce stiu eu).

Barry este un personaj tipic, mai exact un pusti tipic caruia nu ii place sa citeasca, se prosteste si comenteaza din frustrare ori pur si simplu ca sa isi spuna parerea si sa nu taca. La fel se intampla si cu celalalte personaje care sunt create pentru a fi usor de identificat, sa zicem, in cadrul unei familii acele tipare, acele personalitati distincte: copii rasfatati, parinti ocupati etc.

Din punctul meu de vedere ca parinte, cartea e plina de tipare si glumele mi se par un pic rasuflate. Din punctul de vedere al lui Andrei, cartea e amuzanta in mare parte si distractiva. Inteleg ingrijorarea parintilor cand Barry se loveste la cap si intra in coma, dar inteleg si atitudinea pustiului care isi doreste alta familie. Nu cred ca exista multi copii pe lumea asta care sa nu simta la un moment dat ca ar dori altceva, indiferent ce.

Pe masura ce se desfasoara actiunea, veti descoperi ce isi doreste Barry sa fie parintii alesi de el: bogati, sanatosi, faimosi, sa il favorizeze pe el in detrimentul surorilor lui, Ginny si Kay, etc. Unele scene in care gemenele il enerveaza pe Barry suna un pic fortate, dar sa zicem ca cei mici se distreaza si aici dovedind ca noi parintii suntem mai drastici si mai critici cand este vorba despre carti.

Ideea este ca Andrei s-a distrat si i-a placut mult aceasta carte…atat de mult incat a determinat-o si pe Daria sa o inceapa…ceea ce rar se intampla 😀

Putini stiu ca David Baddiel a decis sa scrie aceasta carte dupa o discutie cu fiul sau care avea 7 ani la acea vreme. Banuiesc, din acest motiv, ca unele scene sunt inspirate de la pustiul autorului. Clar multi copii isi doresc parinti amuzanti, parinti care sa nu ii faca de ras, parinti care sa le gateasca ce vor ei etc.

Va las mai jos un video frumos in care autorul povesteste despre cartea care i-a adus succes 😉

Copiii vostri au parintii pe care si-i doresc?