Recenzie: Changing Nature (The Immortal Descendants Book 3) – April White

Changing Nature de April White

De câteva zile vă bat la cap cu această serie distopică ce reușește să îmbine istoria, genetica, biologia, zoologia și multe alte lucruri interesante menite să ajute cititorul să învețe lucruri noi ori să își testeze cultura generală.

Despre cartea Changing Nature de April White

Titlu: Changing Nature (volumul 3)

Serie: The Immortal Descendants

Autor: April White

An de publicare: 2015

Saira și prietenii ei au de înfruntat mai mulți dușmani care schimbă cursul timpului cu implicații fenomenale pentru omenire. Wilder îl ține prizonier pe Tom și îi bea sângele sperând să dobândească abilitățile de clarvăzător ale adolescentului. Ioana d’Arc se dovedește a fi unul dintre copiii cu sânge mixt, dar care se folosește de puterile ei pentru a obține ceea ce dorește. Barbă Albastră este ucigaș de copii. Alți călători în timp schimbă direcția istoriei. Shifteri, clarvăzători, călători în timp, vampiri, ucigași din secole diferite duc o luptă pe viață și pe moarte pentru a dobândi puterea ori pentru a reface cursul timpului.

Dacă aveam cumva impresia că va fi ceva predictibil, m-am înșelat cumplit. Să zicem că sunt câteva idei predictibile, dar cam atât. Nimic nu urmează vreo regulă, autoarea schimbă direcția în orice clipă și cititorul este prins într-un vârtej nemaipomenit făcând imposibil să lase cartea din mână.

Denumirile cărților

Așa cum ați observat, fiecare volum se referă la câte o putere, la descendenții unei familii de nemuritori. Denumirile nu sunt întâmplătoare, ci sunt alese tocmai pentru a sublinia tema acelui volum.

Marking time se referă la faptul că Saira învață să controleze călătoriile în timp. Ea începe să își înțeleagă puterile și să controleze. Predecesorii ei nu puteau călători decât cu ajutorul artefactului lăsat moștenire din generație în generație, adică un ceas ce atârna pe un lănțișor. Din motive lesne de înțeles, ceasul se află pe un lănțișor pentru că magnetismul corpului unui călător în timp duce la defectarea unui ceas purtat în mod clasic, la mână. În primul volum, Saira descoperă nu doar profeția despre nașterea ei și lupta pe care trebuie să o ducă, ci și faptul că, spre deosebire de predecesorii ei, poate sări dincolo de bucla de 125 de ani. În plus, ea poate să creeze propriile spirale pentru a călători unde dorește, poate să își seteze călătoriile pentru o anumită zi, oră, an, secol, loc. Uimitor, nu?

Tempting fate se referă la faptul că Saira, Archer și Ringo reușesc să lupte cu …soarta. Wilder a distrus cursul firesc al timpului și cei 3 prieteni au fost puși în situația de a schimba soarta viitoarei regine a Angliei și de a readuce totul pe făgașul normal. În plus, lucrurile se schimbă pe măsură ce Saira reușește să își înțeleagă abilitățile de shifter moștenite de la tatăl său, respectiv pe cele de călător în timp moștenite de la mama sa. Tom este cel care va schimba un pic direcția lăsând o idee pentru cititori ca să încerce să bănuiască ce se va întâmpla în volumul următor.

Changing nature se referă la faptul că autoarea nu respectă nicio regulă la care s-ar aștepta cititorii începând cu faptul că fiecare descendent capătă puteri noi din cauze aparent banale, dar mortale care duc la implicații și schimbări majore de joc. Sunt curioasă ce se va întâmpla mai departe dat fiind că unele personaje capătă noi abilități.

Despre acțiunea din acest volum

Cred că a fost unul dintre cele mai intense romane citite vreodată. Jocul personajelor s-a schimbat aproape constant încât la final cititorul rămâne efectiv la fel de epuizat precum luptătorii lor preferați.

De fiecare dată când citesc o carte, am cumva niște reguli ori niște repere după care mă ghidez așa că rar mă surprinde ceva. Nu știu dacă e vorba de experiența de cititor ori de experiența de viață (ce aiurea sună, dar ați înțeles voi idee!). Cert e că această serie face cam imposibil să anticipez ce urmează să se întâmple. Până la un punct, reușesc să intuiesc, dar cam atât. Sunt puncte la care m-am gândit și care s-au întâmplat cam așa cum am intuit eu, dar sunt multe aspecte care m-au luat și pe mine prin surprindere ceea ce a fost mai mult decât binevenit pentru că de ceva vreme nu s-a mai întâmplat așa ceva cu o carte.

Sunt atât de multe schimbări de direcție, de timp, de personaje, de rol al personajelor încât vă spun sincer că sentimentul cu care rămâi este că e un haos…aranjat!

Personajele și rolul lor

Pfff! Sincer, nu am mai întâlnit atâta nebunie într-o carte. Piese mici de puzzle se combină cu piese mari, personajele au rolul aparent ușurele, banale și se transformă în personaje care au rol major într-o fracțiune de secundă. Mă gândeam că Tom va avea un rol fie de victimă, fie de justițiar, dar nu mă așteptam la anumite schimbari majore. Acest volum cuprinde scene atât de violente încât efectiv simți durerea fizică a celui torturat. Modul în care autoarea reușește să transmită starea psihică a personajelor te lasă efectiv secătuit de putere, dar tot nu poți lăsa cartea din mână pentru încă mai speri că există o șansă ca acel haos, acea nebunie să aibă un rost și victimele să fie salvate. Oh, da…sunt salvate, dar nu așa cum vă așteptați voi. Aș îndrăzni să afirm că April White este o maestră a șahului pentru că oferă idei și fărâme de situații pentru a induce cititorul în eroare până când consideră ea că e momentul să afle ce rol are fiecare piesa de puzzle oferită din când în când ori în avalanșă.

Perspectiva

Dincolo de ceea ce se întâmplă în fiecare volum, există câteva repere la care autoarea adaugă câte ceva astfel încât imaginea de ansamblu să ducă spre ceva mai mare, mai periculos. Descendenții Războiului sunt cei care doresc să preia frâiele puterii și să controleze celelalte 3 familii de nemuritori. În fiecare volum, puterea lor, agresivitatea lor, capcanele puse de ei devin tot mai puternice, tot mai periculoase. Dispar tot mai mulți adolescenți care au sânge mixt, nimeni nu știe de ei. Consiliul familiilor nu poate face mare lucru pentru că familiile adolescenților nu au declarat că au sânge mixt de teama Moratoriului care le permitea Războinicilor să îi extermine ori să îi sterilizeze pe acești tineri.

Artefactele care aparțin fiecărei familii sunt interesante și aduc un plus de putere. Începând cu acest volum, puterea artefactului shifterilor aparține Sairei ceea ce o ajută să se transforme într-o pumă. Fiecare shifter se poate transforma într-un singur animal, dar Logan, fratele lui Connor, este și el o anomalie pentru că se poate transforma în orice animal dorește. Momentan nu se știe nimic despre el la nivelul celorlalte familii, dar am sentimentul că următorul volum îl va aduce și pe băiatul de 11 ani în prim plan, alături de fratele lui mai mare, Connor, de 15 ani. Inelul Războinicilor mi se pare cel mai periculos pentru că are capacitatea de a hipnotiza pe ceilalți, inclusiv pe nemuritori ceea ce e foarte periculos după cum vă puteți da seama. Știm deja despre ceasul folosit de călătorii în timp, dar știm și că Saira nu are nevoie de el pentru a pleca în orice loc din timp ar dori.

Rearanjarea / repoziționarea rolului personajelor

Dacă aveam impresia în primele două volume că fiecare personaj are un rol definit și clar stabilit, la acest volum am înțeles rapid că nu e așa deloc. Oricare dintre personaje poate muri, poate schimba direcția urmată de ceilalți. Nu ai cum să anticipezi, decât până la un anumit punct, ce se poate întâmpla.

Dincolo de faptul că acești adolescenți se maturizează repede și brusc, apar multe situații în care adulții par a avea mai degrabă rol de mentori, de sprijin. Când ai impresia că un personaj ar putea căpăta rol important (Charlie o ajută pe Saira să transporte în trecut mai multe persoane fără a suporta consecințele acestei călătorii), autoarea schimba direcția și acel personaj alege să trăiască în alt secol. De la Tom mă așteptam să apară o altă direcție de mers o dată cu dobândirea unei noi abilități, dar conștiința adolescentului e mult mai puternică. Cel puțin pentru moment el alege altceva și pare să iasă din peisaj.

Există câteva personaje care rămân stabile în acțiune și se creează ideea că familie nu înseamnă neapărat legături de sânge, cât mai ales sentimentele care îi leagă pe acei oameni. Există momente de liniște (să le numim) în iureșul acestui volum în care aceste personaje se relaxează împreună asemeni unei găști de adolescenți, asemeni unei familii unite.

Concluzii

Am atât de multe lucruri de spus, dar încerc să mă opresc aici pentru a nu da prea multe detalii despre carte. Abia aștept să citesc următorul volum mai ales că sunt curioasă să aflu împotriva cui vor lupta Saira și prietenii ei dat fiind schimbarea completă de direcție dată de autoare.

Există în continuare referiri ample la istorie, genetică, fizică cuantică, biologie, zoologie etc și vă spun că este o carte extrem de complexă, plină de informații utile și captivante.

Cartea o găsiți pe amazon la prețul de 5.94$ în format kindle.

Despre Antoaneta 545 de articole