Recenzie: Marking Time (The Immortal Descendants, Book 1) de April White

Marking Time de April White

Povesteam ieri despre o serie distopică ce m-a surprins în mod plăcut. Am cumpărat seria pentru o prietenă, dar am decis să le cumpăr și pentru mine pentru că subiectul ales de April White m-a captivat de la început. Ador cărțile distopice, iar dacă adaugăm călătorii în timp, ființe cu puteri paranormale, lupte între familii cu puteri nebănuite, un pic de romantism, maturizare a personajelor…ce să mai zic? Mă cuceresc astfel de cărți și le citesc cu mare poftă!

Marking time” este primul volum din seria „The Immortal Descendants” care are ca personaj central pe Saira, o adolescentă care află brusc ce puteri are, din ce familie puternică face parte, cine îi sunt aliați și de ce dușmani să se ferească.

Despre „Marking time” de April White

Titlu: Marking time (volum 1)

Serie: The Immortal Descendants

Autor: April White

An de publicare: 2012

Saira este o puștoaică ce descoperă brusc faptul că disparițiile periodice ale mamei sale au legătură cu 5 familii de nemuritori, cu faptul că poate călători în timp, că e din alt secol, că este posibil să fie copil care împlinește o profeție veche de sute de ani. Lupta pe viață și pe moarte se duce clipă de clipă în această carte, iar Saira trebuie să fugă, să se ascundă, să accepte că uneori nu poate să se salveze singură, ci că trebuie să se bazeze pe noii ei prieteni și mai ales să învețe ce este iubirea…Iar toate aceste lucruri se desfășoară pe mai multe planuri, în mai multe secole, Saira reușind să călătorească cu ajutorul unor spirale speciale pentru familia de nemuritori din care ea face parte.

Inițial, am considerat că este o carte enervantă. Primele pagini nu păreau să aibă prea mult sens. Sentimentul era că totul era ‘aruncat’ pe hârtie în funcție de ceea ce a gândit pe moment autoarea. Nimic nu avea logică, nici înțeles. După primele pagini am renunțat la lectură. După câteva minute, am revenit și am decis să îi acord o șansă.

A doua impresie a fost ca există lucruri care parcă aveau legătură cu „schița” primului volum din Harry Potter…de la modul brusc de inițiere în misterele propriei vieți până la fuga pentru salvarea propriei integrități, inclusiv includerea unor personaje stereotip.

După ce am trecut de cinismul caracteristic unui cititor de cursă lunga, am realizat cât de bine structurată este cartea și de ce autoarea a ales să o transforme în serie. Da, dacă doriți să vă opriți după primul volum, nu e bai. Nu e musai să citiți următoarele volume, dar eu vă spun că merită.

Saira este o adolescentă care a fost nevoită să învețe să se descurce pe cont propriu de la o vârstă fragedă, începând cu momentul în care mama ei a dispărut o dată la doi ani, timp de două săptămâni. Chiar dacă îți dai seama de unele lucruri mulțumită pieselor de puzzle inserate de autoare ici și colo, modul intens în care se desfășoară cele peste 400 de pagini, nu te lasă deloc să te plictisești, abia aștepți să afli cum descoperă Saira adevărul despre familiile de nemuritori, despre proprii ei părinți, Jack Spintecătorul. Aici am greșit eu. Eram sigură că știu cine era Jack Spintecătorul, dar m-am înșelat. Era altcineva. Saira face parte din familia descendentă din Timp. Puțini membri ai familiei ei pot să călătorească în timp, iar ea este doar a doua persoană capabilă să îți creeze propria spirală pentru a călători unde dorește, doar că nu poate călători în perioada ei nativă. Ea este Clocker.

Archer este un personaj important indiferent de secolul în care se întâlnește cu Saira. Cei doi se îndrăgostesc, dar sunt multe lucruri care îi despart. Paradoxal, ceea ce i-a apropiat, îi și desparte. Ea se simte vinovată pentru că el devine vampir din cauza ei. El consideră că a meritat să aștepte 125 de ani ca să se nască Saira și să fie împreună. El este o ființă mixta: este vampir, descendentul Morții, dar are și puteri de clarvăzător. Este un Sucker pentru că este vampir.

Adam, Ava, Olivia, Connor, Tom sunt cei care o vor ajuta pe Saira să scape din capcane puse de familia descendentă din Razboi. Adam și Ava sunt frați gemeni care au puterea clarviziunii, sunt numiti Seer. Olivia este o zână, dar nu face parte din familiile de nemuritori, ea este o Pixie. Connor are puterea de a lua forma oricărui animal, este un shifter. Tom este vărul gemenilor și este precum Saira: un mix de două familii, lucru interzis prin Moratoriu. El este Seer, dar si Mongrel (descendent al Războiului). Teoretic, descendenții razboiului și-au asumat omorârea tuturor celor care sunt fructul a doua familii nemuritoare. Tom și Saira sunt așa, dar numai Saira este urmărită de Seth și aliații lui. Tom are alt rol. Trebuie să citiți ca să aflați ce rol dublu are el în acest volum.

Informațiile din carte

Faptul că autoarea respectă informațiile istorice furnizate de analele acelor vremii dă un plus de valoare cărții pentru că reușim să regăsim nu doar referiri la Jack Spintecătorul care are un rol central în acest prim volum. Regăsim informații importante despre acele vremuri, despre hainele purtate, despre mentalitatea oamenilor, despre educație și lipsa ei, despre muncile depuse.

Referirile la călătoriile în timp sunt extrem de bine detaliate. Nu există reguli, dar logica ne impune să ne gândim dacă e normal să se poată călători în perioada în care acea ființă trăiește, dacă informațiile din viitor pot altera trecutul ceea ce duce la schimbarea viitorului, dacă și cum fiecare plecare în trecut afectează prezentul și implicit viitorul. De câte ori nu vi s-a întâmplat să citiți o carte despre călătorii în timp și să vă gândiți că nu e chiar așa pentru că logica vă spunea că altfel ar trebui să stea lucrurile. Îmi place mult faptul că autoarea a ales spiralele drept modalitate de a pleca într-o călătorie în timp. Are o logică această alegere.

Informațiile despre gene, genetică, modificările ADN-ului și antidotul pentru anumite degenerări ale ADN-ului sunt geniale. Atât de multe informații interesante, minunat argumentate care te lasă pe gânduri. Evident că nu tot ce apare e real, dar autoarea are grijă să prezinte tot într-un mod logic și argumentativ în cât orice cititor va fi fermecat pe deplin de prelegerile ținute de profesorul Shaw.

Modul în care autoarea inserează informații despre utilizarea medicinală a plantelor găsite în natură, nu crescute special pentru așa ceva este foarte captivant. Există momente în care tratamentele pe bază de plante sunt frumos inserate în carte și cititorul va fi fascinat să încerce să recreeze acele poțiuni. Recunosc că eu nu am fost tentată, dar asta pentru că nu aș ști să recunosc acele plante în natură 🙂 ))).

Despre acțiune

Citind acest volum, sentimentul pe care îl ai este că totul e un perpetuum mobile. Nu cred că există așa de multe scene…statice. Saira este mereu pe fugă, de fiecare dată aleargă pentru a-și salva viața. Din elevă devine și profesoară pentru noii ei prieteni pe care încearcă să îi inițieze în ceea ce înseamnă parkour. Această formă de alergare liberă este alternativa la călătoria în timp care o scapă pe Saira de cei care doresc să o răpească, să îi facă rău.

Parkour este o disciplină care te ajută să treci peste orice obstacol prin găsirea celui mai eficient și mai rapid mod de a ajunge din punctul A în punctul B folosind doar mijloacele propriului corp.

Antrenamentul include elemente din spațiul cotidian (artificial sau natural) cum ar fi balustrade, copaci, clădiri etc. Se consideră acest gen de antrenament un mod de eliberare din constrângerile impuse de alte sporturi standardizate cât și unul de depășire a limitărilor autoinduse.

*Freerunning este termenul folosit de Sebastien Foucan în documentarul Jump London pentru a se referi la parkour, termen care a ajuns ulterior să descrie un sport bazat pe acrobații, diferit de disciplina originala Le Parkour.

(informații preluate de pe wikipedia)

Cartea este gratuită în această perioadă. Click aici pentru a o descărca pe un dispozitiv de unde o puteți citi liniștiti.

Dacă doriți, puteți cumpăra toată seria de pe amazon. Aici o găsiți. Sunt 5 volume în serie.

Vă mai spun un secret? April White este o scriitoare cu multă experiență de viață în spate, care a relatat pe blogul ei despre cărțile citite, scrise de alți autori 😉 Aici găsiți blogul lui April White.

Despre Antoaneta 545 de articole