Recenzie: Rascumparata prin iubire de Francine Rivers

In urma cu aproape 3 ani am citit cartea „Rascumparata prin iubire” de Francine Rivers si de atunci mi-am tot promis ca voi citi si alte carti scrise de aceasta autoare. Am cumparat cartile in engleza de aici, insa nu am avut timp sa le citesc. Stiti cum este…mai bine citesti o carte cand sufletul tau este pregatit altfel demersul este inutil pentru ca nu vei intelege mesajul potrivit.

Saptamana trecuta am cumparat de la Flori de mandarin 5 carti scrise de autoare, in ideea ca asa imi voi ocupa timpul cat timp vor fi copiii plecati in tabara, peste o luna. Mai jos aveti imaginea postata de Nico, preluata de mine.

Francine Rivers – fotografie preluata

Despre cartea „Rascumparata prin iubire” de Francine Rivers

Titlu: Redeming love/ Rascumparata prin iubire

Autor: Francine Rivers

Cartea porneste de la o poveste biblica. Dumnezeu i-a spus lui Hosea sa isi gaseasca o sotie, iar aceasta era o prostituata. De-a lungul cartii, veti descoperi povestea lui Angel, prostituata, si a lui Michael, fermier care doreste sa o aiba ca sotie, sa o aduca pe alt drum decat cel urmat. Scenele din carte sunt cutremuratoare. Povestea incepe de cand fetita de cativa anisori, Sarah, este violata si obligata sa se prostitueze sub numele de Angel. Sufletul ei este atat de pervertit incat este greu sa iasa din acel cerc in care traia practic de o viata si cu care se obisnuise.

Asa cum spuneam la inceputul articolului, daca doriti detalii despre carte si nu va pasa daca aflati despre finalul ei, cititi ce am scris in urma cu aproape 3 ani pe blogul dedicat cartilor – click aici.

Francine Rivers - Rascumparata prin iubire

Book trailer

Acest trailer ar trebui sa va ajute sa va formati o parere despre carte. Eu zic ca merita. Chiar daca nu sunteti foarte credinciosi, sa stiti ca aceasta carte are darul de a va face sa va ganditi la problemele reale ale vietii, la duritatea drumului pe care merg unii oameni. Daca asa numitele „stiri de la ora 5” va sperie si va par a fi de neconceput, sa stiti ca aceasta carte este de n ori mai dura decat acele „stiri” pentru ca prezinta o realitate de care multi nu sunt constienti.

Desi nu sunt o persoana extrem de religioasa, recunosc faptul ca aceasta carte m-a marcat. Cred ca va dati seama de acest lucru si singuri din moment ce inca vorbesc despre ea, desi au trecut 3 ani de cand am citit-o. Nu m-a determinat sa devin brusc credincioasa sadea, ci sa inteleg ca viata chiar nu e asa cum o vedem noi, cum ne prezinta reporterii etc. Viata este dura chiar daca noi nu trecem prin asa ceva. Oamenii sufera dureri, chinuri, umilinte, lovituri, agresiuni chiar daca noi nu stim de ele.

Modul de creare a personajelor

Francine Rivers este una dintre acele autoare care are capacitatea extraordinara de a te ajuta sa intri in pielea personajului. Iti plange sufletul alaturi de Sarah cand cade in mainile Ducelui, cand viata ei se schimba in mod iremediabil. Ti se rupe sufletul la gandul ca Angel cade in vechile obiceiuri si il paraseste pe Michael de atatea ori. Iti vine sa urli si ai dori din rasputeri sa poti interveni cand Angel (devenita Amanda in ochii celor din comunitatea in care traieste alaturi de Michael) nu are incredere in ea si in posibilitatea de a se schimba viata ei. Ai dori mult de tot sa o opresti cand pleaca din cauza lui Paul. Atat de puternic sunt conturate personajele de catre autoare.

Nu ai timp sa te plictisesti. Nu exista acest termen daca ne gandim la aceasta carte. Am avut momente cand am lasat cartea din mana pentru ca simteam nevoia sa meditez, sa ma gandesc la unele aspecte prezentate de autoare. Nu doar la mesajele din textele biblice care apar la inceputul fiecarui capitol. Nu doar pentru ca in permanenta aflam ce gandesc, cum se lupta cu propria constiinta. Nu doar pentru ca discutiile dintre Michael si Dumnezeu sunt surprinzatoare. Nu doar pentru ca distrugerea unui suflet nu se poate „repara” de pe o zi pe alta.

Actiune continua, fluida

Aceasta carte este extrem de profunda. Dincolo de scenele dure, de cuvintele si actiunile personajelor, cititorul nu poate sa nu fie impresionat de ceea ce citeste, de ceea ce traieste. Aceasta carte este un fel de lectie daca vreti. Nu neaparat din punct de vedere biblic (v-am spus ca nu sunt credincioasa sadea!), ci din punct de vedere al experientei de viata. O astfel de carte poate fi citita doar daca va simtiti pregatiti sa meditati, sa incepeti sa va cunoasteti propriul suflet, sa ii acceptati pe cei din jur pentru ceea ce sunt.

Aici nu mai este vorba despre o poveste de iubire dintre un barbat si o femeie. Aici discutam despre salvarea unui suflet, despre schimbarea care poate porni doar din interiorul acelui om. Oricat ar incerca alte persoane sa dea sfaturi, sa intervina, sa ajute, sa incerce sa schimbe drumul vietii unei persoane, acest lucru este aproape imposibil pana cand acea persoana nu este pregatita sa faca singura primul pas.

Recomandari

Daca doriti sa cititi cartea in format electronic, o puteti lua de aici.

Daca nu va place sa cititi in format electronic si preferati sa cititi in format clasic, sa stiti ca puteti alege orice carte de Francine Rivers, tradusa si publicata la noi, de aici.