Recenzie: Sanctuarul de Nora Roberts (J.D.Robb)

Zilele acestea am decis sa va prezint alternativ carti cu subiecte lejere si carti cu subiecte mai dure. Astazi va povestesc despre o carte gen thriller – „Sanctuarul” – scrisa de Nora Roberts sub numele de J.D.Robb. Asa cum am tot spus, rar citesc astfel de carti si la fel de rar fac recomandari.

Despre cartea „Sanctuarul” de Nora Roberts

Titlu: Sanctuarul

Autor: Nora Roberts (scrie sub diverse pseudonime: J.D.Robb, Jill March, Sarah Hardesty) – detalii aici

Jo Ellen a lasat in urma insula copilariei, amintirile grele si dureroase ale tineretii si a devenit un fotograf de succes. Problema este ca Jo inca este bantuita de casa ei numita Sanctuarul unde isi petrecuse copilaria trista dupa disparitia inexplicabila a mamei sale in urma cu 20 de ani. Ea este hartuita de cineva care ii trimite fotografii ciudate cu ea, in diverse locatii, culminand cu o imagine in care apare mama ei, goala si moarta. Jo hotaraste sa plece inapoi pe insula unde se afla casa familiei ei. Aici se intalneste cu Nathan, un baiat cu care era prietena in perioada in care a disparut mama lui Jo. Adevarul este mai dramatic decat s-ar astepta ea, dar trebuie sa invete sa faca fata descoperirilor facute mai ales ca cineva o urmareste in permanenta.

Daca doriti sa aflati detalii, puteti citi un rezumat pe care l-am scris in urma cu 3 ani in care am explicat mai multe aspecte din carte. Click aici.

Rar citesc astfel de carti. Asa cum evit filmele gen thriller, tot asa evit cartile de acest gen. Cartea am citit-o in urma cu mai multi ani, dar am recitit-o de curand si am decis sa va povestesc despre ea.

As indrazni sa spun ca personajele sunt stereotipuri. Tatal care se izoleaza dupa disparitia sotiei, copiii care invata sa supravietuiasca si sa isi ascunda sentimentele, prima iubire, o persoana care doreste cu orice pret sa reinvie probleme si situatii grave, aparentele sunt puternice indiferent de situatie etc. Dupa ce are o cadere nervoasa si ajunge la spital, Jo decide sa infrunte totul si sa se intoarca pe insula unde a copilarit. As zice ca nimic nu iese din tiparele unui thriller, pana si descrierea peisajului concorda cu actiunea si cu tensiunea crescanda care isi spune cuvantul treptat, dar sigur.

Va aduceti aminte orele de romana cand ni se spunea ca natura este in comuniune cu personajele? Ca trebuia sa urmarim descrierea naturii ca sa ne dam seama de cum va decurge actiunea? Cam asa e si in aceasta carte. Tensiune, dramatismul cresc si autoarea dovedeste ce talent are in a crea scene cu impact emotional pur si simplu din descrierea padurii si a vantului. Este foarte adevarat ca sunt unele descrieri lungi si plictisitoare care enerveaza, insa cred ca erau necesare tocmai pentru a sublinia tensiunea si a crea impactul necesar asupra cititorilor.

Cartea are si parti romantice, inclusiv scene specifice stilului Norei Roberts. Partile dure (care m-au facut sa ma opresc din lectura de cateva ori) au fost combinate exceptional cu cele romantice creand un balans frumos intre ele astfel incat cititorul sa nu se simta terorizat, dar nici sa nu se plictiseasca din cauza romantismului in exces. Personajele si modul in care au fost construite fac toata diferenta intre o carte tipica si una atipica. Desi vorbim despre trei povesti romantice si un criminal periculos, nici macar o secunda nu ramai cu impresia ca ar ramane ceva neexplicat. Dimpotriva, totul se aseaza la timpul potrivit.

Dupa aceasta carte a fost realizat un film in 2001. Din pacate, nu am gasit un trailer ca sa vi-l arat. Cartea o gasiti pe amazon in orice format doriti voi. La noi am gasit o alta carte cu acelasi titlu – Sanctuarul si o gasiti pe elefant  (click aici) sau pe emag (click aici) cu 11.50 ron. Nu este vorba despre cea descrisa de mine, ci despre o carte din seria dedicata lui Eve si Rouke.