Recenzie: Tocilara – de la geek la sic de Holly Smale

Cartea „Tocilara – de la geek la sic” (volumul 1) de Holly Smale am primit-o cadou de la Editura Gama in urma cu ceva timp. Pentru ca Daria a fost destul de ocupata cu scoala, nu a avut prea mult timp la dispozitie sa citeasca. A terminat cartea inainte sa plece in tabara, mi-a spus despre ce este vorba pe parcursul lecturii, dar am tot amanat eu sa scriu articolul pentru ca vroiam sa apuc sa citesc si eu un pic din carte 😀

Despre cartea Tocilara – de la geek la sic de Holly Smale

Titlu: Geek Girl, volumul 1

Autor: Holly Smale

Editura: Gama

Colectia: Gama Imago

Harriet Manners este o adolescenta de 15 ani, inteligenta si neinteleasa de ceilalti. Tocilara intr-un cuvant spus. Cu toate ca stie multe lucruri, nu intelege de ce nimeni nu o place la scoala. Profita de sansa oferita de o agentie de modelling pentru a se reinventa. Ce obtine? Fura sansa celei mai bune prietene, o infurie pe fata care o dusmaneste si asa, se umileste si face tot felul de „boacane” in fata unui model frumos, Nick, ii minte pe cei din jur. Treptat realizeaza ca problemele din lumea modei nu sunt diferite de cele din lumea reala.

In ultima perioada, prin prisma faptului ca Daria creste si a intrat deja in etapa pre-adolescentei, am observat ca apar tot mai multe carti cu si despre adolescenti. Prind tot mai mult la public pentru ca autorii reusesc sa surprinda foarte bine problemele acestora, atitudinea lor fata de viata, nesiguranta, incertitudinea, dorinta de a fi altfel de cum sunt doar pentru a se integra intr-un colectiv. Suna cunoscut? Cam toti trec prin asa ceva cand ajung la varsta adolescentei.

Cartea este recomandata de la 11 ani in sus si pot zice ca da, poate fi citita si la 10 ani cat are Daria chiar daca ea nu are experienta prea multa cand vorbim despre seriale cu si despre adolescenti ori a cartilor de acest gen. Pentru fiica mea aceasta carte a fost amuzanta si a determinat-o sa inteleaga ca nu trebuie sa incerce sa fie altfel decat este. Anul acesta a avut parte de un grup de colege si prietene minunate, dar si de cateva fete care se autointitulau „fetele fantastice” (ceva de genul asta) pe care eu le consider „fetele increzute”. Daca e ceva ce sper ca Daria a invatat din aceasta carte este faptul ca nu trebuie sa te schimbi ca sa le placi celorlalti. Important e sa inveti sa ai incredere in tine, sa te accepti asa cum esti si sa te bucuri de prietenii loiali care iti sunt aproape de fiecare data.

Din ceea ce am aflat eu, Holly Smale a scris colectia Geek Girl folosindu-se de propria experienta pe podiumurile evenimentelor dedicate modei.

Cartea (si banuiesc ca acelasi lucru se poate spune despre toata colectia) este amuzanta, plina de situatii in care personajul principal se face de ras ori se simte umilita. Nimic nu e iesit din comun daca ne gandim ca este o carte despre adolescenti carora le este si asa greu sa isi inteleaga rolul in lumea asta mare, sa se accepte asa cum sunt si sa trateze situatiile cu dezinvoltura.

Nu sustin ca aceasta carte are raspunsurile la intrebarile despre univers 😀 , dar voi sustine ca este o lectura amuzanta care ii face pe copii sa rada si sa se distreze de peripetiile lui Harriet, sa isi doreasca sa nu pateasca asa ceva. Este o parte care a amuzat-o teribil pe Daria. Stiti care? Va aduceti aminte ca la noi in familie sarcasmul e pe primul plan, nu? Sa zicem ca este vorba de Harriet, parintii ei si ideea de a ii da in judecata. Pentru ce? Cititi chiar voi 😉

Holly Smale reuseste sa insereze atat parti amuzante, cat si conflicte, emotii, prietenie, loialitate. Evident ca apar si personaje asa zis negative – agresor/bully (Alexa) si un „adorator” care o urmareste pe Harriet, tot un tocilar, Toby. Actiunea este destul de…intensa. Nu ai timp sa te plictisesti si nici sa te obisnuiesti cu o situatie pentru ca personajul ajunge in alta situatie compromitatoare.

Nu sunt multe de spus despre carte, nu reinventeaza lucrurile, insa este intr-adevar amuzanta pentru pusti care se regasesc in acele pagini. Se inscrie pe linia cartilor de genul Jurnalul unei pustoaice/ Jurnalul unui pusti si cu asta am spus suficient.

Pentru ca este vacanta de vara, as zice ca e momentul ca pustii vostri sa se relaxeze dupa un an greu si lung la scoala. O astfel de carte este exact ce le trebuie ca sa rada si sa se bucure de clipele libere.

Cartea face parte dintr-o colectie pe care o gasiti pe site-ul editurii Gama.

In continuare, va invit sa urmariti un video-interviu amuzant acordat de autoarea Holly Smale 😉