smallfoot

Aventurile lui Smallfoot (recenzie de film)

Odată cu izolarea în casă am descoperit un prieten de nădejde în Netflix. Există o mulțime de filme absolut pentru toate gusturile și categoriile de vârstă. Pentru mine (soțul, tatăl) seria documentarele istorice despre al doilea război mondial, despre Imperiul Roman sau cel Otoman de exemplu, reprezintă puncte forte de interes. Pentru soția mea, filmele romantice și nu numai sunt o atracție irezistibilă în timp ce pentru fiul de 9 anișori, desenele animate încă sunt fascinante. Asta până o să mai crească câțiva ani și o să aibă alte interese.

Tocmai de aceea, toată familia am urmărit foarte recent Aventurile lui Smallfoot, un film de desene animate excelent, pe care vi-l recomand tuturor. Are în el de toate, umor, acțiune, aventură și mai ales ceea ce îi trebuie unui film pentru copii: învățăminte.smallfoot

Acțiunea se petrece în Munții Himalaya și îi are ca protagoniști pe oamenii zăpezilor, legendarii și încă nedescoperiții yeti. Migo este un yeti mai altfel decât ceilalți, pentru că este curios. Iar cum spune cineva în film, mai puternică decât frica este curiozitatea. Satul lor este de fapt o lume complet izolată. Ei cred că în afară de muntele lor nu mai există altceva, deoarece sub stratul gros de nori care înconjoară multele este doar marele nimic.

Sau n-o fi așa? Meechee e fata șefului satului, așa-zisul purtător-de-pietre. Pietrele sunt de fapt legile imuabile după care lumea lor se conduce. Și Meechee este curioasă, alături de alți „ciudați” din sat, dar nimeni nu trebuie să afle asta, pentru că deh, e fata șefului. Așa că ea este șefa curioșilor ciudați în secret.

Toate se schimbă în momentul în care Migo întâlnește un aviator „mărunțel”, un om adică. Nimeni nu-l crede din sat, dar el vrea să afle dacă oamenii există sau nu. Percy Patterson este un biolog ce face reportaje despre tot felul de animale pe întreg cuprinsul globului și tocmai se află în satul oamenilor de la poalele muntelui, în căutarea a ceva senzațional. Brenda e iubita biologului și îl însoțește în aventură.

Ce să vă mai spun? Așa cum vă așteptați, yeti și „mărunțeii” se vor întâlni în cele din urmă, dar nu va fi deloc ușor, nici pentru unii, nici pentru alții. Urmează aventuri „cât cuprinde”, situații la limită și răsturnări de situație incredibile. Cum ar fi mai bine pentru comunitatea de yeti din vârful muntelui? Să trăiască în izolare în micuța lor lume, sau să afle adevărul și să devină prieteni cu oamenii?

Din punctul de vedere al învățăturilor despre moralitate, despre valoarea prieteniei și despre toleranță, filmul m-a impresionat profund. Este un film excepțional care merită văzut de către toți membrii familiei, adulți și mai ales copii, deopotrivă!