enrico piaggio

Enrico Piaggio: Vespa (recenzie film)

Enrico Piaggio: Vespa (recenzie film)

Așa cum v-am obișnuit deja, de la o vreme încoace vă prezint pe blog și recenzii la filme, nu doar la cărți. Vă povestesc câte ceva despre filme pe care le-am văzut pe platforma Netflix și mă axez în special pe filme educative, motivaționale și care se pot vedea împreună cu familia într-o seară care se vrea liniștită și relaxantă.

Un astfel de film este și cel despre care vă scriu în continuare. Enrico Piaggio: Vespa este însă mai mult decât atât, este un film de excepție din care ar avea ce învăța orice antreprenor care vrea să-și salveze afacerea la un moment dat și desigur să o crească.

enrico piaggio

Pasionații de motociclism știu că Piaggio este o marcă italiană de prestigiu care produce o largă varietate de scutere și motociclete. Aprilia, marcă ce a câștigat mulți ani titlul mondial la motociclism, aparține de grupul Piaggio iar Gilera, cu ale ei motociclete de lux de asemenea. Moto Guzzi, Derbi și Scarabeo sunt alte mărci aflate acum în portofoliul lui Piaggio, asta doar ca să vă faceți o idee despre ce vorbim aici.

Compania a fost înființată în 1884 în orășelul Ponedera (Provincia Pisa, oraș renumit pentru celebrul turn înclinat) și nu a produs motociclete până după cel de-al doilea război mondial. Axată mai mult pe producția de componente pentru avioane, a produs chiar și un bombardier celebru (Piaggio P.108), însă terminarea războiului a însemnat și stoparea producției de bombardiere.

Aici începe acțiunea filmului, în momentul în care Enrico Piaggio, fiul fondatorului companiei, a devenit șeful unei companii distrusă de bombardamentele aliate și care nu mai producea nimic vandabil. Practic patronul și angajații săi încep o luptă titanică să reînvie fabrica de care depindea viața atâtor familii din acel orășel. Cum armata nu mai era interesată să cumpere bombardiere, ei decid că trebuie să producă neapărat ceva.

Așa începe aventura celui mai vândut scuter din Italia, un mijloc de deplasare micuț care a însemnat un salt uriaș în viața economică italiană: Vespa. Economia începea să se „pună pe roate”, dar foarte lent. Oamenii aveau nevoie să se deplaseze, dar o mașină era prea scumpă pentru muncitorii italieni. Un scuter însă le-ar fi fost multora extrem de util și astfel se naște ideea. Primul prototip însă a fost abandonat deoarece Enrico Piaggio a venit cu gândul că acel scuter ar trebui să poată fi utilizat de oricine, inclusiv de femei.

Vespa însă a devenit un model pe care foarte multe doamne și l-ar fi dorit, alături de domnii lor. Producția a început, dar multă marfă rămăsese pe stoc și compania risca să dea faliment sau să fie preluată de niște investitori lacomi, care nu doreau decât profitul cu orice preț. Piaggio era un sufletist care ținea enorm și la muncitorii lui și care nu dorea pierderea companiei, astfel că s-a luptat prin orice mijloace să-și atingă scopurile.

Filmul îl puteți vedea integral și pe Youtube însă făr subtitrare

Filmul are parte de mult dramatism, dar și de romantism, prin povestea de dragoste dintre patron și o frumoasă doamnă, care-l va susține în cele mai grele momente. Și mai există o latură romantică, deoarece povestea Vespa se leagă și de celebrul film de dragoste Vacanță la Roma (cu Audrey Hepburn şi Gregory Peck). Cum anume veți afla doar dacă veți avea suficientă răbdare să urmăriți Enrico Piaggio: Vespa, care este o extraordinară poveste de luptă, de succes în afaceri dar și de dragoste.

Cu siguranță că doamnele mai sensibile vor vărsa chiar și o lacrimă când vor viziona acest film, copiii vor fi încântați să vadă povestea unei mici motociclete legendare numită scuter, iar domnii vor găsi idei despre cum trebuie condusă o afacere de succes.

Filmul produs în Italia a fost regizat de Umberto Marino și îi are în distribuție pe  Violante Placido, Alessio Boni, Beatrice Grannò și Francesco Pannofino, printre mulți alții și a fost deosebit de apreciat de criticii de specialitate, dar mai ales de publicul larg.