A fost o data ca niciodata - Andrew Nicoll

Recenzie carte: A fost odata ca niciodata de Andrew Nicoll

Cand am avut de ales de pe site-ul editurii All, mi-am dorit sa citesc doua carti aflate la polul opus. Zilele trecute ati citit despre Mercenarul, despre o lume dezumanizata. Astazi va invit sa cititi o poveste de iubire moderna – A fost odata ca niciodata de Andrew Nicoll. Acum…nu va asteptati la o poveste clasica, de iubire, ca in basme. Nu! Totul e la polul opus. Dar puteti descoperi o poveste amuzanta, cu putina…magie, schimbare de destin, in care conditia umana, psihicul, mentalitatea, secretele, fetele oamenilor sunt dezvaluite in mod subtil de un autor talentat, cu umor si situatii amuzante, inedite.

The good mayor – Andrew Nicoll

Despre cartea “A fost o data ca niciodata” de Andrew Nicoll

Titlu: The good mayor –» tradus la noi “A fost o data ca niciodata”

Autor: Andrew Nicoll (jurnalist politic, fost inginer silvicultor)

Primarul orasului Punct, Tibo Krovic, este un cetatean model, iubit si respectat de toti locuitorii. Pentru toti ceilalti, el este perfect. Are un ritual zilnic pe care il urmeaza cu sfintenie. Secretul lui bine ascuns este ca el o iubeste in secret pe Agathe, secretara primariei, care este prinsa intr-o casnicie trista care il place si ea, dar nu face nimic in acest sens. La un moment dat, lucrurile incep sa isi schimbe cursul firesc si secretele incep sa iasa la iveala intr-un mod….tragi-comic!

Despre carte

Initial, credeam ca e o carte usurica, o prostioara care sa ma amuze si sa ma ajute sa treaca timpul. Dupa ce am inceput sa citesc, am realizat ca nu e chiar asa. Tiparele umane descrise de autor sunt surprinzator de bine redate. Se pune problema moralitatii, a eticii, a mentalitatii. Daca ceva e considerat bun de ceilalti, inseamna ca e si corect? Daca aparentele indica ceva, inseamna ca asa e normal si firesc sa fie?

Basm modern

Si ca orice poveste ce se doreste a fi un basm la polul opus, apar si alte fiinte, putina …magie sa zicem. Dar nicio clipa nu trebuie uitat ca acest roman nu reprezinta un basm, o poveste clasica de iubire. Mai degraba personajele sunt opuse unui basm clasic. Apar elemente de mitologie ceea ce e frumos, dar nu va imaginati ca actiunea poate fi plasata intr-un timp si spatiu anume. Autorul a avut grija sa nu dea astfel de detalii. Totul este fictiv, orice mentionare a unui loc reprezinta, de fapt, ceva imaginat, fara legatura cu realitatea.

Despre caracterul uman

Ca baza, cartea este o poveste de iubire, cu toate mentiunile de mai sus. In realitate, reprezinta mai degraba o ampla cunoastere a caracterului uman pentru ca cititorul trece prin emotii diferite, de la liniste la …frustrare si furie. Daca aveti impresia ca naratorul este chiar autorul, sa stiti ca va inselati. Cu putina rabdare, veti descoperi ca si fantomele, spiritele, zanele sau cum vreti voi sa le numiti pot avea un rol intr-o carte.

Personajele incluse in carte par atat de credibile incat te intrebi daca exista si in realitate. Povestea este o imbinare de fiinte obisnuite si supranaturale, de situatii reale cu situatii fictive, de ordinul fantasticului. Autorul surprinde prin talentul sau cu atat mai mult cu cat acest roman reprezinta debutul sau literar. Actiunea este usoara, nu pune probleme majore. Intensitatea creste gradat, totul pare sa se aseze precum piesele unui puzzle.

Caracterul uman, deziluzia, nefericirea, iubire de la distanta, dorinta de a fi iubit, nevoia de aprobarea celorlalti si multe alte aspecte foarte interesante sunt surprinse cu maiestrie de catre Andrew Nicoll.  Chiar si descrierile sunt realizate in mod frumos, captivant si il determina pe cititor sa le descopere cu interes pentru ca autorul are un mod subtil de a insera informatiile potrivite, la locul potrivit.

Despre finalul cartii

Si totusi finalul sau mai bine spus partea finala a cartii este cumva….supra-realista. Da, dupa ce citesti si descoperi tot felul de credinte, mentalitati, idei ale oamenilor….nu ar trebui sa te mai surprinda ce urmeaza. Aici depinde de asteptarile cititorului. Daca porniti cu ideea ca in aceasta carte veti fi surprinsi, vor apare fiinte mitologice, deciziile si actiunile unor personaje vor fi complet diferite de ceea ce moralitatea, constiinta, educatie va dicteaza….atunci aveti sanse sa considerati cartea drept una dintre cele mai frumoase povesti romantice scrise pana acum.

Caracteristicile cartii

Daca ar fi sa enumar cateva caracteristici ale acestei carti….magic, romantic, capricios, mitologic, personaje realist concepute, fiinte supranaturale, mentalitati si credinte ale oamenilor simpli, prejudecati si traditii, schimbari de situatie in directii neasteptate.

Va recomand sa cititi cartea. Mie mi-a placut mult tocmai pentru toate acele personaje si schimbari de situatie traznite. O gasiti la reducere pe site-ul editurii All sau la 42% reducere aici. Daca doriti sa o cititi in engleza, o gasiti aici. Cartea este un basm modern, cu accente de umor specific autorului scotian, Andrew Nicoll.