Free image from wikimedia commons

Recenzie carte și film: Twilight Breaking Down 1 și 2 (Stephenie Meyer)

Twilight Breaking Down

Am decis ca acest articol să fie diferit de cele care au dezbătut fiecare episod din saga Twilight. Consider că cele două părți care comun Breaking Down ar trebui dezbătute împreună într-un articol și voi explica mai jos motivele mele. Ultimul volum din serie a fost atât de mare încât în multe țări au decis să traducă totul în două părți așa cum s-a decis producerea a două filme. Aici aveți detalii despre fiecare volum în parte, iar aici veți găsi site-ul oficial al autoarei Stephenie Meyer.

Free image from wikimedia commons

Așa cum v-am obișnuit, voi scrie câte ceva despre acțiunea petrecută la finalul acestei serii. Cât timp am citit cărțile, aveam impresia clară că este vorba despre maturizarea Bellei, despre evoluția ei de la o tânără timidă, ușor sarcastică la un vampir puternic, capabil să se lupte cu oricine pentru a-i apăra pe cei dragi. Nu m-am înșelat prea tare, dar am fost și dezamăgită.

Le iau pe rând, bine?

Această parte din saga a fost scrisă alternativ din punctul de vedere al Bellei, respectiv al lui Jacob. Mi-ar fi plăcut să fie ceva din perspectiva lui Edward. Cumva el a fost lăsat deoparte ca fiind neimportant. Dacă ne gândim la motivația din spatele alegerii lui Jacob de a ne fi prezentată o porțiune din carte, e de înțeles. Cred că asta a fost mai mult pentru beneficiul celor care nu au experiență cu lectura cărților despre vârcolaci. Era totuși necesară explicația relației care se conturează ori mai bine se sugerează pentru …ce va urma.

Primele părți ale seriei se referă la trio-ul Bella-Edward-Jacob. De nenumărate ori, ne-am întrebat de ce Bella e așa antagonistă. Cumva, eu cred că autoarea a vrut să creeze mai mult mister decât era cazul. Da, așa se întâmplă și în viață dacă stai să te gândești…O fată e iubită de doi băieți. Ambii băieți suferă că ea nu e clară și aleargă în brațe la amândoi. Dacă e cineva care crede în dragoste până când moartea ne va despărți, atunci această serie e potrivită pentru lectură. Dacă sunteți mai cinici, seria vi se va părea drept amețită, banală și nerealistă.

Dacă primele cărți se referă la ce se întâmplă cu cei trei, finalul ne duce spre altceva. De data aceasta, Bella și Edward sunt părinți și Jacob are un rol bine definit. Aș spune care e, dar nu vreau să stric efectul pentru cei care doresc să citească/să vizioneze filmele. A fost destul de interesant de urmărit schimbarea survenită de Bella după ce află că va fi mamă. Mi-a plăcut partea aceasta. De fapt, m-am amuzat teribil la câteva scene, după ce a devenit vampir.

Dacă nu vreți să aflați despre ce este vorba, nu urmăriți scenele de mai jos!

Despre acțiune

Rămân la părerea că Eclipse a fost cea mai intensă parte din această saga, deși există scene dure și în celelalte filme. Breaking Down este format din două filme pentru că acțiunea este amplă. Poartă aceeași denumire pentru că prezintă aceeași poveste, de fapt continuarea și finalul poveștii. Există scene dure și aici, nu vă imaginați că ați scăpat. Pot spune că filmele au fost foarte bine realizate. Au fost momente când am realizat ce înseamnă efectele speciale. Scenele în care Bella pare anorexică sunt extrem de bine realizate. Scenele cu Renesmee nu prea, acolo aveau mai mult de lucru…se vede clar diferența de culoare, nuanță care sugerează modificările realizate.

Finalul seriei este diferit. Filmul e puțin diferit comparativ cu ceea ce a scris autoarea. Nu cu mult, dar suficient. Din ce am aflat, autoarea a dorit neapărat să nu apară scene sexuale în filme (se pare că religia ei a fost motivul), dar există suficiente cadre filmate care sugerează ce se întâmplă între Edward și Bella în luna de miere, respectiv după ce devine ea vampir. Cred că au scăpat atenției autoarei. Ups!

Pentru mine, seria a fost previzibilă până la un punct. O singură dată m-am lăsat păcălită…pentru cunoscători, este vorba de scena dintre Alice și Aro. Pe aceea nu am prevăzut-o. A fost chiar plăcut să mă surprindă partea aceea. 😉

Nu urmăriți clipul de mai jos dacă nu doriți să aflați ce se întâmplă!

Oh…cât aș dori să iau pe rând reacțiile personajelor, modul în care a ales autoarea să le contureze, dar îmi e teamă că m-aș lăsa purtată de val și aș da prea multe detalii ceea ce ar strica complet surprizele pentru cei care doresc să citească ori să vizioneze filmele. Dacă doriți neapărat să aflați ce se întâmplă în Breaking Down, click aici și aici pentru multe detalii!

Să zicem cam așa…

1.dragostea e oarbă, nu vă luați după ceea ce se întâmplă în cărți/filme

2.există motive în spatele oricărei acțiuni