Recenzie serie “Nemuritor” de O. G. Arion

Astazi m-am gandit sa va prezint o serie de carti scrise de un autor roman contemporan – “Nemuritor” de O. G. Arion. Am mai povestit de-a lungul timpului despre cartile Oanei pe masura ce le-am citit ori ati aflat informatii interesante in urma interviurilor pe care mi le-a acordat anul trecut.

Seria cuprinde 5 volume, insa au fost publicate momentan doar 4. Volumul 5 va fi lansat in toamna la Gaudeamus. Despre carti

Despre seria “Nemuritor”

Titluri volume: volumul 1 – Ultimul viking, volumul 2 – Te voi gasi, volumul 3 – Dincolo de timp, volumul 4 – Prin cenusa de visuri, volumul 5 (va urma in toamna)

Autor: O. G. Arion

Oana Arion aka O. G. Arion aduce in prim planul cititorilor pasionati de genul fantasy o serie de carti interesante in care personajele principale au abilitati paranormale. Nu este vorba despre personaje cu puteri paranormale in stil clasic, ci de personaje din mitologia europeana. Primul volum este cel care da tonul seriei si cuprinde informatiile de baza referitoare la personajele care vor participa la actiunile din fiecare volum. Fiecare volum se desfasoara in alt loc, face referire la alt mit, iar personajul principal Victoria se maturizeaza si invata sa isi controleze puterile pe care le dobandeste in urma interactiunii cu fiintele fantastice care o inconjoara. De la vampiri, vikingi si alte fiinte fantastice pana la oamenii obisnuiti, totul este o imbinare de actiune, mister, mitologie si romantism, dar mai presus de orice maturizare a spiritului si a inimii.

Parerea mea despre cartile acestei serii

Este prima data cand aleg sa scriu fara sa fii terminat de citit o serie. De ce am ales sa fac acest lucru? Pentru ca eu consider ca merita sa le cititi si sa le recititi mai ales ca se apropie vara cand toti avem parca mai mult timp la dispozitie. Asa cum am mentionat deja, sunt 5 volume in serie, insa au fost publicate doar 4 carti. Ultimul volum se anunta incendiar si va fi lansat la Gaudeamus in toamna.

Personaje

Oana da dovada de multa intuitie si reuseste sa creeze personaje veridice care evolueaza de la etapa la etapa, de la volum la volum. Asemeni oamenilor de rand, personajele Oanei evolueaza, fac greseli, dau dovada de slabiciuni, iau decizii eronate, sufera, se bucura si mai presus de orice invata lectiile primite. Aceste detalii fac diferenta as zice eu.

Stilul

Fiecare volum al seriei denota un stil fluid, simplu in aparenta, dar care tine captiv cititorul determinandu-l sa citeasca si sa isi doreasca sa afle mai repede tot ce urmeaza sa se intample cu personajele. Pe masura ce citesti cartile din serie nu poti sa nu remarci faptul ca si stilul autoarei se schimba, se maturizeaza, capata contur si incredere de sine. Eleganta si simplitatea stilului sunt cele care cuceresc cititorul in mod definitiv si irevocabil.

Umorul fin devine treptat sarcasm, dar isi pastreaza eleganta transpusa personajelor din serie. Chiar si in scenele cele mai dificile cand personajele sunt ranite (fizic ori spiritual) sau chiar omorate, cititorul simte puterea autoarei de a controla situatia si de a determina cursul actiunii prin fraze subtile si interesante.

Actiunea

Un lucru il poti spune cu certitudine cand te referi la cartile seriei “Nemuritor”: nu te plictisesti nici macar o secunda. De obicei, autorii care scriu serii incep sa se plafoneze dupa un timp, sa urmeze niste tipare, insa nu este cazul lui O. G. Arion. Actiunea fluida, cursiva este determinata de verbele folosite, de inserarea subtila a informatiilor si de schimbarea discreta si eleganta a directiei urmate de personaje. Nimic nu este fortat. Totul pare natural si de la sine inteles chiar si atunci cand cititorul este surprins de o dezvaluire, de o actiune imprevizibila, de un personaj care este precum nebunul din jocul de sah – are capacitatea de a schimba sensul si importanta unei scene.

Copertile

Daca e ceva ce imi place la copertile acestor carti este tocmai faptul ca se vede cata atentie a acordat autoarea acestor detalii pentru ca, nu-i asa, detaliile fac diferenta. Legatura dintre coperta, titlu, continut mi se pare esentiala. De asemenea, mi se pare extrem de important ca aceste coperti au fost create special pentru cartile din serie si unicitatea lor se transpune in legatura pe care o creeaza cu titlul inducand cititorului starea necesara pentru a citi cu placere cartile. Veti observa ca fiecare desen de pe coperta face referire la mitul si fiintele fantastice intalnite in volumul respectiv.

Informatiile

In absolut toate cartile acestei serii veti intalni fiinte fantastice, referiri la istorie si mitologie. Partea interesanta este ca Oana s-a documentat temeinic pentru ca toate informatiile inserate in cartile ei sa fie veridice. De altfel, la finalul fiecarui volum puteti gasi informatiile de la care a pornit tema acelei carti indiferent ca vorbim despre irlandezi, scandinavi, celti etc. Acest lucru da greutate cartilor din serie pentru ca cititorii reusesc sa regaseasca informatii utile care nu doar ii ajuta sa inteleaga mai bine personajele create de Oana, ci si sa afle detalii despre miturile europene invatate in scoala ori citite in literatura universala.

Asa cum spuneam ceea ce imi place la aceasta serie este faptul ca autoarea este precum un cameleon. Reuseste sa schimbe subtil stilul narativ, personajele se maturizeaza pe masura ce capata experienta si trec prin situatii dificile.  Ca cititor, te regasesti in aceste personaje pentru ca fiecare drum pe care alegi sa il urmezi in viata inseamna decizii, greseli, bucurii, suferinte si, la final, reprezinta lectii de viata care ne invata sa ne asumam consecintele propriilor fapte indiferent care sunt ele.

Primele 4 volume din serie le gasiti pe Librex cu reducere destul de mare, de la 127.90 ron la 99.75 ron. Eu zic ca merita, nu?

Astazi nu ma pot lauda ca am “avut cuvintele la mine”, insa sper ca ati inteles mesajul meu: cititi, distrati-va, invatati lectiile de viata alaturi de personajele acestei serii.