Recenzie: Touched By Time (book 1,Time Travel Series) de Zoe Matthews și Jade Jenson

Touched By Time (Zoe Matthews și Jade Jenson)

Puțini oameni știu că romanele preferate se referă la călătoriile în timp, dar voi încerca să rectific acest lucru prezentându-vă cărțile pe care le citesc.

Este adevărat că nu prea citesc eu cărți despre mirese prin corespondență, dar …de dragul subiectului am zis să fac o excepție.

Titlu: Touched by Time (volumul 1)

Serie: Time Travel/Mail-Order Brides Romance

Autor: Zoe Matthews și Jade Jenson

Kimberly este o asistentă dedicată meseriei, dar care este sătulă de o șefă dură, nesimțită, care o obligă să lucreze mult peste program și peste atribuțiile de serviciu. Ea nu are familie, dar trăiește împreună cu cea mai bună prietenă a ei, Nicky, care este ca o soră. La drept vorbind, părinții lui Nicky și ai lui Justin au crescut-o și o iubesc ca pe o fiică. Kimberly se plictisește teribil așa că decide să răspundă unui anunț ciudat găsit într-o revistă care conținea anunțuri matrimoniale. Victoria și majordomul ei reușesc să călătorească în timp cu ajutorul unor chei speciale și decid să pună la cale o afacere prin care să ajute la formarea unor cupluri. După îndelungi deliberări, decid să o ajute pe Kimberly să se întâlnească cu Patrick care trăiește cu câteva secole în urmă.

Sunt scene care te plictisesc enorm prin descrierile lor, dar care mi se par totuși necesare pentru cititor ca să înțeleagă care este mediul în care se desfășoară acțiunea, mai ales pentru că personajul din viitor trebuie să învețe să se adapteze la stilul de viață, cu lipsurile lui, din trecut.

Personajele sunt create exact ca la carte. Nu există ceva care să lipsească. Ai zice că autoarea a dorit să bifeze niște stereotipuri ca să se asigure că ajunge ușor la cititori care se vor putea identifica cu Kimberly, Patrick, Bridget, Justin, Nicky etc. Ceea ce pare surprinzător pentru o femeie modernă nu e de ocolit pentru una care a trăit în alt secol. Dacă o femeie modernă acceptă cu greu ideea de a renunța la facilitățile moderne (gen medic & cameră de urgență), electricitate, aparate electrocasnice, toalete etc), o femeie din secolele trecute era obisnuită cu așa ceva și nimic nu părea ieșit din comun ca tratamentul medical, spre exemplu, să se realizeze acasă, cu ajutorul ierburilor.

Primul volum explică cum a intrat Victoria în posesia cheilor, cum a descoperit puterea lor, cum le-a folosit. În paralel, apar, evident, și detalii despre Kimberly ori Patrick pentru că povestea se referă la iubirea lor, la urma urmelor. Din acest motiv, primul volum mi s-a părut un pic plictisitor. Dar recunosc faptul că eram curioasă să aflu mai multe despre Victoria și călătoriile ei prin trecut și viitor.

Ceea ce mi-a placut a fost inserarea personajului negativ și nu mă refer la Shaun, fratele lui Patrick care pare să o antipatizeze pe Kimberly, ci la alt călător în timp care, cumva, îmi aduce aminte de Gargamel din Ștrumfii pentru că nu îi place să se spele, vrea să devină stăpânul “universului” și face orice e posibil cu putință ca să intre în posesia cheilor deținute de Victoria.

Există și părți în carte care contravin tuturor cunoștințelor mele în domeniul lecturii despre călătorii în timp. Din câte știu eu, este interzisă intervenția celor din viitor asupra unor lucruri din trecut tocmai pentru a nu schimba cursul lucrurilor, pentru a nu altera viitorul. Ei bine, iată că nu se pune problema în această serie. Dimpotrivă, există momente când Kimberly intervine pentru că nu consideră că este altă soluție. Nu voi intra în detalii pentru că ar fi de preferat să citiți cartea ca să vă formați o părere. După primul volum, pot spune că nu există urmări aparente cauzate de aceste acțiuni. Voi vedea ce se întâmplă în celelalte cărți din serie pentru că sunt convinsă că lucrurile nu pot rămâne așa.

Cartea o puteși găsi pe amazon – click aici. Este la ofertă în perioada aceasta – 1.18$  😉