Recenzie: Waging War (The Immortal Descendants Book 4) de April White

Waging War de April White

Când am început să citesc această serie, nu am realizat cât de mult voi învăța de la personajele creionate cu măiestrie de April White. Spuneam într-un articol trecut că eu o percep pe April White drept un maestru al șahului pentru că, deși pare să arunce niște bucățele de informații ici și colo, ele își au rostul lor în acest haos aparent. Dacă în primele 3 volume, părea că cititorul asistă la plecări în timp ale Sairei și prietenilor ei, ce nu păreau să aibă un pattern, în acest volum, informațiile primite încep să se așeze la loc lor și, în consecință, se conturează tot mai mult o altă imagine decât cea la care mă gândisem inițial.

Despre cartea Waging war de April White

Titlu: Waging War (volum 4)

Serie: The Immortal Descendants

Autor: April White

An publicare: 2016

Saira și Ringo călătoresc înapoi în timp, în perioada celui de-al doilea Război Mondial, unde se vor întâlni cu Archer și cu Bas. Ei se vor afla în Franța. În timp ce Bas încearcă să salveze copiii evrei de naziști, Saira, Ringo și Archer încearcă să îl găsească pe Tom Landers despre a cărui prezență au aflat prin intermediul unui bilețel ascuns de Archer din această perioadă într-o cameră secretă unde a locuit în perioada în care a lucrat la o mașinărie de decodificare britanică.

Acest volum este cumva diferit de celelalte. Dacă luăm în considerare strict titlul Waging War, aș putea susține că exact așa se întâmplă…În trecut, războiul se află în plină desfășurare cu civilii prinși la mijloc între naziști și cei din rezistență. În prezent, descendenții Războiului au răpit peste 40 de imortali cu sânge mixt și îi țin ascunși, se folosesc de inelul familiei lor pentru a controla mințile celor din jur.

De data aceasta acțiunea nu mai este la fel de devastantă cum s-a întâmplat în ultimul volum. Ritmul este un pic diferit pentru că autoarea pare să ne pregătească moral pentru ultima lovitura, adică ultimul volum. Acest lucru nu înseamnă că nu avem parte de acțiune. Eu mă refer strict la faptul că autoarea are grijă să ne ajute să înțelegem mai multe lucruri. Le iau pe rând.

Pe parcursul acestei cărți, ajungi să înțelegi ce simte Archer din prezent față de plecările Sairei în trecut. Faptul că autoarea explică foarte clar distincția dintre Archer din prezent care are amintirea trecutului și Archer, variantele din trecut, ajută enorm. Și mai clar este faptul că Archer din prezent nu are anumite amintiri din trecut pentru că ele încă nu s-au format din moment ce Saira încă nu plecase înapoi în trecut. De asemenea, o dată cu faptul că înțelegem sentimentele, frustrarea, disperarea și mai ales iubirea necondiționată a lui Archer, începem să o înțelegem și pe Saira. La urma urmei, ea îl cunoaște concret de un an pe Archer, pe când el a avut 150 de ani la dispoziție să trăiască, să experimenteze, să o aștepte și mai ales să o întâlnească de fiecare dată când ea a plecat în trecut. Fiecare întâlnire a celor doi a fost ca și cum ar fi vechi prieteni. Ceea ce Archer din prezent știe și acționează în consecință, nu știa cel din trecut. Ceea ce află Archer din trecut are urmări pentru Archer din prezent. Ați înțeles logica?

Prima parte a acestui volum se petrece mai mult în prezent până când sunt așezate anumite piese de puzzle în locul potrivit. Știm că Archer, Adam, Connor și Logan reușesc să găsească unde sunt ținuți captivii. De asemenea, știm că Bob și Connor Shaw  au reușit să creeze acea combinație care ar putea să oprească celule din corpul lui Archer să mai producă substanțele care îl fac vampir, dar nu sunt siguri că ar putea funcționa pentru că sunt destul necunscute la mijloc.

A doua parte a acestui volum se petrece în trecut unde Saira și Ringo descoperă un alt Archer, o altă viață, o altă lume unde fiecare face orice pentru a supraviețui. Totodată acest trecut este cel care schimbă cumva perspectiva viitorului pentru că reușesc să creeze niște modificări începând cu niște sfaturi date de Saira și continuând cu moartea care îi înconjoară.

Dacă e ceva ce mi-a plăcut mult a fost că, spre finalul volumului, autoarea a ales să alterneze rapid totul între trecut și prezent dat fiind că totul se petrecea în același loc, la aceeași oră, în aceeași zi, cu aproape aceleași persoane. Pot spune că a fost un final plin de adrenalină. Ce m-a surprins neplăcut este o singură chestie. Dacă și când moare cineva drag, nu prea se poate spune că deja cauți soluții. Ca om obișnuit, prima reacție a durerii este să plângi, să urli. Scenele acestea au fost mult prea puțin…intense, descrise, menținute…Ca și cum autoarea ar fi dorit să treacă mai repede peste acestea ca să nu lase cititorul să treneze și să creadă că nimic nu va mai fi la fel. Chiar se oferă cumva o sugestie de…soluție pentru ceea ce urmează. Dacă e ceea ce bănuiesc eu, atunci…hmm….pot spune doar că abia aștept să citesc următorul volum pentru că ar fi genial să se întâmple așa.

Deși nu au lipsit informațiile științifice, de data aceasta, autoarea a preferat să separe cumva totul și să transforme mai degrabă totul într-o combinație de lecție de istorie (alternativă) cu fizică cuantică. Și cred ca volumul 5 ne va da răspunsul pentru acest demers.

Ce cred eu în acest moment?

1.Copiii descendenților vor prelua Consiliul

2.Nemuritorii originali vor prelua frâiele războiului dintre descendenții lor (să nu uităm că ei nu au apărut până acum și totuși nu sunt morți…doar sunt nemuritori!)

3.rolul lui Doran este foarte important și abia aștept să aflu cine este cu adevărat, o variantă ar fi că este unul dintre Nemuritori (cel care lipsește din tabloul original, copilul celor Jerei și al lui Goran, despre care se presupune că a fost omorât de Aeron, la îndemnul lui Duncan)

4.eu presupun că apare copilul Sairei și al lui Archer, dar poate mă înșel

5.Bob Shaw devine capul familiei Shifterilor, dar îi va ceda locul său lui Logan

6.nu înțeleg încă dacă Ringo va rămâne în prezent ori va alege să trăiască în trecut alături de Rachel (cumva bănuiesc că ea are un rol mai mare decât Charlie) și de aici vine altă idee pe care o am…eu cred că o variantă ar fi că Dorian este fiul lui Ringo

7.mă întreb dacă autoarea va mai schimba mult regulile călătoriilor în timp și al posibilității de a influența prezentul. Eu bănuiesc că, în următorul volum, vor fi câteva situații de acest gen, mai ales că volumul 4 se încheie cu despărțirea timpului în două cursuri paralele din cauza a ceea ce s-a întâmplat în perioada celui de-al doilea Război Mondial.

Dat fiind modul în care autoarea reușește să jongleze cu atâtea informații, lumi paralele, timpi trăiți de personaje, declar că este cea mai complexă autoarea cunoscută de mine până acum. Are talent nu doar ca scriitor de sf & fantasy, ci și ca autor de thriller ceea ce spune multe despre capacitatea ei de concentrare și despre imaginația fenomenală!

Oh, cred că știți deja ce urmează. Vă recomand din inimă această serie. Merită să fie citită! Mi-aș dori să fie tradusă și la noi pentru că știu că mulți dintre voi ați citi-o și ați descoperi o lume extraordinară. Sincer, în clipa de față aș zice că seria The Immortal Descendants depășește Divergent și Jocurile Foamei!

Acest volum îl găsiți aici cu prețul de 5.94 dolari (varianta kindle). Seria de 5 volume o găsiți cu prețul de 23.76 $. Dar vă spun un secret: primele 3 volume pot fi cumpărate la prețul modic de 1.18 $ !

Dacă începeți să citiți această serie, aștept să treceți pe aici și să lăsați un semn de viață 😉

Despre Antoaneta 538 de articole